جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

سلام خوش آمدید

تأثیر فرهنگ عاشورا در دفع فتنه ها

پنجشنبه, ۲۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱ ب.ظ
تأثیر فرهنگ عاشورا در دفع فتنه ها
بیش از ده قرن از حادثه مصیبت‌بار عاشورا می گذرد و هر ساله با وجود دشمنی های دشمنان با فرهنگ عاشورا، فریاد مظلومیت همراه با عزت امام حسین علیه السلام رساتر از گذشته بر بلندای جهان هستی طنین انداز می شود. 
صدایی که نه روح کسی را می آزارد و نه جسمی را خسته می کند بلکه به مرور زمان ارزش‌های معنوی آن حرکت الهی، نمایان می شود تا تاریک خانه های دور افتاده از نور امامت و ولایت را روشنی بخشد. 
 
قطعا مخاطبین گرامی با حوادث و فجایع به وقوع پیوسته در تاریخ و بخصوص تاریخ انقلاب اسلامی آشنایی دارند. یکی از این حوادث فتنه ای موسوم به فتنه سبز یا فتنه ٨٨ است. 
در این فتنه جماعتی اندک اهانت های سنگین و جسارت هایی بزرگ به ایام عزای حضرت حسین ابن علی (ع) روا داشتند.
 
فتنه مذکور به بهانه تقلب در انتخابات  با مدیریت اشخاصی روی داد که با استدلال های واهی سعی داشتند که نظام اسلامی را به خاطر دفاع از آرای مردم متهم به تقلب کنند. این در حالی بود که خود می دانستند  هیچگاه در نظام اسلامی  بحث تقلب در انتخابات تا بدین اندازه مورد بحث جدی قرار نگرفته بوده است. چرا که انقلاب اسلامی یکی از سالم‌ترین انتخابات در دنیا را برگزار و مدیریت می کند. 
هر چه مجموعه های دست اندرکار کوتاه آمدند جریانات مقابل تحت‌تأثیر  کشورهای بیگانه در تنور التهابات دمیدند تا اینکه اعتراضات مردمی قلیل با هدایت اشوبگران به فتنه ای خطرناک تبدیل شد. 
 
 ظاهر و نوع این فتنه نشان می داد که یک ذهن امنیتی اشوب ها را مدیریت می کند . تمام علایم و نشانه های فتنه سال ٨٨ نشان دهنده آن بود سرویس های اطلاعاتی و امنیتی دشمن با واسطه برخی عوامل داخلی یک پروژه کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند را در خیابان های تهران کلید زده و میدان را با هدف فروپاشی نظام جمهوری اسلامی فرماندهی می کنند.
با تمام برنامه ریزی های دقیق فکری، اطلاعاتی و مالی و بکارگیری نخبگان چپگرا در سطوح و حوزه‌های مختلف تنها از یک موضوع اساسی غفلت کردند و آن دست قدرتمند الهی، دعای رهبری معظم انقلاب اسلامی و حمایت های معنوی امت شهید پرور ایران بود که به حساب نیاورده بودند. 
و همین  قدرت معنوی در ١٦ اذر همان سال فکر و اراده مردم را به سمت و سوی حقیقت رهسپار کرد که آحاد جامعه متوجه عمق فاجعه شده و صف خود را از اشوبگرانی که محیط جامعه را برای فعالیت های آشوب گرایانه آماده کرده بودند کاملا جدا کردند.
 
در همین روز در واقع پس از ناکامی در این برنامه جمعی از هواداران کاندیدای شکست خورده یا بهتر بگویم عوامل داخلی دشمنان ایران اسلامی به تصویر حضرت امام اهانت کردند،که این حرکت باعث اعتراض های شدید مردمی واقع شد .این اهانت باعث شد ، به تعبیر خودشان تا لبه پرتگاه کشیده شوند.
 
ورود آتش فتنه  به ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) روز به روز نفس فتنه گران را به تنگی کشاند.
رشد عمیق  تشخیص فتنه و روحیه فتنه ستیزی مردم  باعث شد تا تمام ٩ روز اول ماه محرم به رغم همه تلاش ها و تبیلغاتی که عوامل فتنه انجام داده بودند ،هیچ تجمع و اشوبی ولو به صورت لکه ای مجال ظهور پیدا نکند.
خاصیت فتنه سوزی ایام محرم چنان بود که صدای برخی حامیان بیرونی را هم در اورد.
به جبران همه این ناکامی ها روز عاشورا که روز اوج احساسات و غلیان عواطف ملت ایران درابراز ارادت به ساحت سیدالشهدا (ع) است ، فتنه گران نا امید از همه جا تلاش کردند از مردم و از همه ارمان ها و اعتقاداتی که سد راه فتنه گری انها شده بود انتقام بگیرند.
لذا همه حد و مرزها را به یک باره دریده و دست به اعمال کثیفی چون ؛ اتش زدن قران ، اتش زدن مساجد وپاره کردند تمثال امام و رهبری بزنند.
 
در نقطه مقابل حوادث عاشورا مسائل بسیار مهمی را برای همه دوستداران انقلاب و فداییان اسلام روشن کرد  نخست اینکه پس از حوادثی ماننداهانت به عکس امام و سوت و کف در شب عاشورا  اقدامات انجام شده توسط اشوب گران در روز عاشورا که اهانت مستقیم به اسلام از جمله انها بود به همگان نشان داد که جماعت فتنه گر از همه مرزهای اخلاقی و اعتقادی عبور کردند و دیگر هیچ نسبتی میان انها و سرانشان با ملت بزرگ ایران نیست.
اشکار شدن این حقیقت که جسارت به اسلام و امام حسین ع ، حجت رابر همه تمام کرد و بدونه شک ملاحظه و مساهله با این افراد که قلیلی بی ریشه بیش نبوده و نیستند خطایی است که ملت بزرگ و بصیر ایران هرگز ان را نخواهد بخشید.
امیدواریم که دولتمردان نظام اسلامی نیز در همه حال از فتنه گران و حامی آنها که هدفی جز نابودی دین اسلام و نابودی ایران قدرتمند را ندارند برائت جسته و عاشقانه در مکتب آل الله مشق عشق نمایند. 
والعاقبة للمتقین 
 
  • جلیل آقا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

به نام خدا.
سایت اختصاصی جلیل آقامحمدی همدانی، فعال فرهنگی. متولد ١٣۵٢ روستای گنبد توابع بخش مرکزی همدان، مدیر اجرایی کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام (مجمع جهانی خادمین شهدا) و دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر،
در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظ الله، وارد مقابله با بدخواهان و معاندان نظام اسلامی شده و با نگارش مقالات و برگزاری جلسات بصیرتی نقش خود را ایفا می نماید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران