جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

به نام خدا.
سایت اختصاصی جلیل آقامحمدی همدانی، فعال فرهنگی. متولد ١٣۵٢ روستای گنبد توابع بخش مرکزی همدان، مدیر اجرایی کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام (مجمع جهانی خادمین شهدا) و دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر،
در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظ الله، وارد مقابله با بدخواهان و معاندان نظام اسلامی شده و با نگارش مقالات و برگزاری جلسات بصیرتی نقش خود را ایفا می نماید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
  • ۰
  • ۰
مطالبه گری یا ..... این روزها با توجه به ظرفیت های موجود در حوزه رسانه می توان از ان به دوران طلایی مطالبه گری نام برد. طلایی از این منظر که یک فضای نسبتا وسیعی به یک باره به برکت تکنولوژی مدرن مهیا شده و در بیشتر مواقع فاصله مردم و مسئولین را به حداقل ممکن رسانده است. در کنار هم قرار گرفتن مسئولین و مردم را در وهله نخست باید به فال نیک گرفت که این دو قشر می توانند بی واسطه باهم گفتگو و مشکلات احتمالی را مطرح و مرتفع سازند. اما متاسفانه انطور که باید تلاشی برای ارتقاء سطح سواد مطالبه گری صورت نگرفته است .عدم اگاهی به شرایط و قواعد مطالبه گری نه تنها باری را از دوش جامعه بر نمی دارد چه بسا مشکلاتی را نیز متوجه می کند. عدم توجه به حریم افراد ، مداخله در امورات مدیریتی ، تحمیل خواسته های غیر متعارف از جمله مشکلاتی است که ناآگاهان در حوزه های مختلف ممکن است بوجود اورند . در کل می توان اینگونه بیان کرد که هر یک از حوزه ها از جمله فرهنگی ، سیاسی ، اجتماعی و،،،، فرمول های مختص بخود را دارند که برای ورود به هر یک ، بایستی افراد اهل فن و مسلط به کار وارد شوند . یا اگر عوام در مسائلی احساس ضعف در دستگاه های متولی می کنند با ارتباط منطقی و شور و مشورت با افراد متخصص و نهایتا با ارائه راهکارهای مطلوب و حفظ حرمت مسئولین و افراد حق اجتماعی خود را طلب کنند. بهترین راهکار دعوت از مسئول و شنیدن نقطه نظرات ، اهداف و برنامه های وی در حضور اهل رسانه می باشد . و سپس با توجه به وعده های ایشان با دقت نظر موضوعات را دنبال و در هر مرحله نیاز به مطالبه گری و یا توضیحی در روند کارها احساس شد از طریق رسانه ها محلی اقدام و نسبت به امور واکنش نشان داده شود . هر مسئولی که نخواهد یا نتواند به این شیوه پاسخ دهد قطعا رسانه ها باید انطور که شایسته است پیگیر و نتایج را به اطلاع عموم برسانند. مطالبه گری در فضای مجازی و تحمیل بایدها و نبایدها نه تنها عقلانی نیست بلکه باعث رنجش و گاهی جدل های متنی یا حتی بی توجهی خواهد شد.پس در قدم اول ارتقاء سطح دانش مطالبه گری در اولویت قرار گیرد. دوم ؛ ایجاد یک فضای مناسب برای دعوت از مسئولین به همراه رسانه ها و شنیدن برنامه ها و همچنین کمک و همکاری برای موفقیت مدیر مربوطه.و سپس واکنش های منطقی از راه های حرفه ای و قانونی که شان و منزلت قانون اساسی نیز مد نظر قرار گیرد.، زیرا هرگونه رفتار غیر حرفه ای قاعدتا به اصل قانون ضربه می زند . چون در نهایت درخواست ها ممکن است به دستگاه قضا ارجا شود ، اینجاست که قانون از مطالبه گر انتظار رعایت اصول و قوانین را داشته که عدم رعایت ان تبعاتی در پی دارد ، یا ممکن است به دلیل ناتوانی یا بیان غیر صحیح جایگاه یک مسئول را مورد بی حرمتی قرار داده و عادت همیشگی برای ایندگان از این دست افراد شود. لذا تحت هر شرایطی باید احترام به قانون در اولویت قرار گیرد . بهترین و حرفه ای ترین راه نیز همان کسب مهارتهای این بخش و اشنایی با اصول و قواعد ان است. محمدی همدانی
  • ۹۷/۱۱/۱۷
  • جلیل آقا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی