جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

به نام خدا.
سایت اختصاصی جلیل آقامحمدی همدانی، فعال فرهنگی. متولد ١٣۵٢ روستای گنبد توابع بخش مرکزی همدان، مدیر اجرایی کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام (مجمع جهانی خادمین شهدا) و دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر،
در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظ الله، وارد مقابله با بدخواهان و معاندان نظام اسلامی شده و با نگارش مقالات و برگزاری جلسات بصیرتی نقش خود را ایفا می نماید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
  • ۰
  • ۰
بسم رب الحیدر..
 
*علل مظلومیت اهل بیت علیهم السلام
*دنیا طالبی خواص _جهل عوام
 
 
گاهی لازم است به دنیای پیرامون خود با چشم دل با وجدانی بیدار نگاه ریز و منصفانه ای داشته باشیم. مثال کسی  که؛ فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ ، وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرّاً یَرَهُ‏
 را از عمق وجود درک کرده باشد.
 اگر اینگونه نباشد با هر وزش بادی تکان و به وسیله طوفانی سقوط خواهیم کرد.
نگاه به اتفاقات تاریخی یکی از توصیه های جدی است که بارها و بارها عرض کرده و اینبار هم به آن پافشاری می کنم.
واقعه‌ تاریخی کربلا با آن زخم عمیق نه تنها در طول گذر زمان التیام نیافت، بلکه به مرور رو به فزونی می رود، چرا که اشتباهات مسلم اهل ایمان و عاشقان به اهل بیت علیهم السلام در رقم خوردن آن نقش کلیدی داشته است.
به اعتقاد کارشناسان چندین عامل باعث شد مردم کوفه در امتحان ولایتمداری شکست خورده به حساب آیند که می توان به :
طمع، عدم قدرت تحلیل، هموار کردن نفوذ دشمن و ایجاد جنگ روانی، عدم قناعت و صرفه جویی و.... اشاره کرد.
تطمیع یکی از عواملی بود که باعث شد مردم برای رفتن به کربلا و مقابله و رویارویی با امام حسین علیه السلام انگیزه پیدا کنند، و نیز پول‏ها، وعده پست‏ها و مقام‌هایی که از سوی عبیدالله به مردم ـ به ویژه اعیان و شخصیت‏های کوفه داده شد.
در آن وانفسا مادیات چنان عقل و دین عیان و اشراف کوفه را ربود که بدونه فکر و اندیشه به عواقب کار به خاطر صندلی قدرت بازنده دنیا و آخرت شدند.
اما ماجرا تنها در حماقت خواص خلاصه نمی شود بلکه زود باوری و ضعف در  تحلیل عوام و بی ارادگی باعث شد  از آنها بهره برداری سیاسی شود. 
در مواردی هم ریخت و پاش ها و عدم قناعت بزرگانی چون فرزند جعفر طیار که پسر عموی امام حسین علیه السلام است با آن عظمت و بزرگی در دام دشمنان گرفتار اید، انسانی بخشنده، اهل کمک با سخاوت و خوش نام به دلیل عدم صرفه جویی و قناعت و زندگی پرخرج، در تیرس دشمن قرار گرفت، تا جایی که به خاطر کمک های مالی فراوان حتی حاضر به ازدواج دخترش با یزید شد. که این عمل را با بدهکاری به حاکم ظالم و دریافت مال فراوان توجیه می کند. در این مورد خاص و در شرایط امروزی مدیران و مسئولان بایستی مراقب زندگی های اشرافی یا به قول برخی تجملاتی باشند که دین و آخرتشان بر باد نرود .
نکته بعدی؛ روحیه سازش در حادثه کربلا و در حوادث تاریخی گوناگون دردها و زخم‌های بیشماری بر پیکره اسلام زده است . 
لذا انقلابی گری و پای نهضت بودن خود مراتبی دارد که برخی به دلیل ضعف تئوریک، خود را در ورطه سقوط قرار می دهند.
بودند و هستند کسانی که امروز با علم به این موضوع همچنان به دنبال سازش با حاکمان ظالم هستند با وجود اینکه دیده اند با کشورهای سازشکار چگونه معامله شده است. عراق و افغانستان و حال اوکراین مثال خوبی بر این ادعاست. 
 
و اماعجیب است با پیشرفت علم در همه عرصه ها چرا برخی به این حد از بلوغ فکری نمی رسند که نگاه و مبانی امروز رهبر معظم انقلاب در همه حوزه ها برگفته از نگاه سید الشهدا علیه السلام است زیرا تاریخ دوره ی امام حسین علیه السلام را که پیگیری می کنیم می‌بینیم همان نگاهی است که سیدالشهدا علیه‌السلام نسبت به مواجهه با استکبار داشته‌اند. دشمنی آمریکا با ما، دشمنی با جمهوری اسلامی به‌عنوان یک کشور و حضرت امام و مقام معظم رهبری به‌عنوان یک شخص نیست، بلکه دشمنی با انقلاب اسلامی و حتی به‌طور کلی‌تر، با اسلام است.
 
در این میان، تنها کسانی تا آخر در مسیر حق می‌مانند که تابع بی‌چون‌وچرای «ولی زمانه» باشند و رفتار و گفتار خود را با وی مطابقت دهند. سرسپردگانی که از بیوت خواص به دامن دشمن غش می کنند در بیشتر موارد با شمشیر به دستان صحرای نینوا  مشابهت دارند و چه بسا گاهی چند قدم جلوتر از آنان حرکت کرده تا شاید رکورد دشمنی با جبهه حق را به نام خود ثبت کنند. آن روز چندین هزار مرد جنگی با نیزه و شمشیر به بهانه خروج امام از دین، به خیال خود جهاد می کردند اما امروز دخترکی بی حیا با بی شرمی تمام به رسول خدا صلی الله علیه و آله اهانت می کند، جبهه حق را می کوبد و معاویه زمانه را می ستاید.
که به تعبیر ولی امر مسلمین، این عناصر سعی در تغییر ارزش ها دارند تا بلکه جای شهید و جلاد را عوض کنند.
و چه دردناک است سکوت مدعیان دینداری و ولایتمداری، که اگر چاره ای به حال خود نکنند قطعا به عاقبت  امثال سلیمان ابن صرد خراعی و قاضی شریح گرفتار خواهند شد.
به یاد داشته باشیم جهل مردم علی علیه السلام را خانه نشین و سر فرزندش حسین علیه السلام را بر نیزه کرد. پس تنها راه نجات نگاه ارزشی خواص وبصیرت افزایی عوام است. 
 
والعاقبة للمتقین
  • ۰۱/۰۲/۰۳
  • جلیل آقا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی