جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

سلام خوش آمدید

پایانی بر جدال‌های انتخاباتی

جمعه, ۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۰۱:۱۱ ق.ظ
جدل های بعد از انتخابات شیرینی مشارکت حداکثری را در کام مردم تلخ می‌کند 
به نام خدا
چند روزی است که فضای کشور از تب و تاب تبلیغات انتخاباتی خارج شده و اقشار مختلف مردم، به‌خصوص کسانی که به طور مستقیم در تبلیغات انتخاباتی دخیل بودند، به دنبال بررسی بایدها و نبایدها هستند. 
برخی عدم پیروزی کاندیدای خود را متأثر از کم‌کاری دیگران می دانند و برخی مشکلات و معضلات اجتماعی را دخیل در این امر به حساب می آورند. 
البته برخی نیز سعی می‌کنند اوقات تلخی‌های خود را با برخوردهای تند و ناخوشایند فروکش کنند؛ غافل از اینکه تندی و بداخلاقی تلخ کامگی را تشدید کرده و کمکی به آرامش روحی نخواهد کرد.
 
برای رهایی از تلاطم فکری و آشوب‌های روحی و روانی باید پذیرفت که انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم به پایان رسیده و جناب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور از جانب ملت ایران انتخاب شده است.
در این مقطع عقل سلیم، قانون و اخلاق اسلامی حکم می‌کند که آحاد جامعه برای پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی و سربلندی ایران عزیز با اتحاد و همبستگی دولت جدید را یاری و از هر گونه مساعدتی دریغ نکنند.
 
هر دولتی در شروع نیازمند همیاری و همکاری عمومی است و هر کمکی  می‌تواند بخشی از مشکلات جامعه را مرتفع کند. نگاه غیرحرفه‌ای و قضاوت‌های زود هنگام و البته نگاه جناحی هیچگاه نمی‌تواند مشکل یا معضلی را از پیش پای مردم بردارد؛ بلکه در طول زمان تبدیل به کور گره‌هایی می‌شود که باز کردن آن انرژی و توان زیادی را از همه اقشار جامعه می‌گیرد.
 
از طرف دیگر طرفداران، یا بهتر بگویم شبه طرفداران کاندیدایی که در این دوره نتوانستند آرای اکثریت را بدست آورند باید توجه داشته باشند که درگیری‌های رسانه‌ای و بیان استدلال‌های تنش‌زا نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند؛ بلکه شیرینی حضور و مشارکت حداکثری  را در کام مردم تلخ می‌کند.
 
امروز نظام اسلامی به خاطر حضور حماسی مردم فهیم و ولایتمدار ایران، در میان جوامع مدعی دمکراسی، افتخار دیگری از آزادی و استقلال و نگاه عملی به مردم‌سالاری دینی را به نمایش گذاشت.
 حرکت ارزشی مردم پیروزی دیگری را در تاریخ رقم زد که الحق و الانصاف باید سپاسگزار مردم و شکرگزار خدا بود.
 
سخنی با برادران و خواهرانی که اعتقاد دارند برخی با چهره دوگانه در این میدان ظاهر شدند و با تخریب و اهانت به کاندیداها مسیری ناهمواری پیش پای خود و دیگران باز کردند:
همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودند برای رسیدن به قله باید از میان باد و باران و طوفان گذر کرد و رسیدن به قله عزت و اقتدار، بدون زحمت و مشقت میسر نیست. 
 
حال شاید برخی در گذر از میانه طوفان به دلایل گوناگون دچار تردید شده و راه خود را از دیگران جدا و به انحراف بروند؛ این هم طبیعت زندگی است.
کسانی که خانه و سرپناه ایمان و اعتقادشان را در مسیر  سیلاب می‌سازند و ریشه‌های آن را تقویت نمی‌کنند، با سرازیر شدن سیلابی از شبهات به آسانی از میان برداشته می‌شوند و خود را به مسیر حرکت سیلاب می‌سپارند. 
مهم‌تر از آن شاید انتخابات از پیج‌های تاریخی مورد اشاره ولی امر مسلمین باشد که در خلال آن افرادی به بهانه‌های مختلف دچار لغزش و سقوط می‌شوند. 
تاریخ اسلام چنین مواردی را بسیار تجربه کرده است. بودند کسانی که در زمان حیات رسول مکرم اسلام(ص) مورد تجلیل و تحسین آن حضرت بودند و بعد از رحلت ایشان خود را به ورطه نابودی کشاندند. 
 
با این تفاسیر بهتر است که به جای جدال بیهوده به افق‌های روشن گذشت و فضیلت بیندیشیم تا ان شاءالله با عبور از بحران‌ها و گذر از مسیرهای غبارآلود متأثر از فتنه‌های شیطانی، مورد توجه حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه قرار بگیریم.
التماس دعا
جلیل آقامحمدی
  • جلیل آقا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

به نام خدا.
سایت اختصاصی جلیل آقامحمدی همدانی، فعال فرهنگی. متولد ١٣۵٢ روستای گنبد توابع بخش مرکزی همدان، مدیر اجرایی کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام (مجمع جهانی خادمین شهدا) و دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر،
در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظ الله، وارد مقابله با بدخواهان و معاندان نظام اسلامی شده و با نگارش مقالات و برگزاری جلسات بصیرتی نقش خود را ایفا می نماید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران