جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

سلام خوش آمدید

حقوق زنان ایران اسلامی و نمایندگان گله‌مند

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۴۰۳، ۰۴:۴۲ ب.ظ
حقوق زنان ایران اسلامی و نمایندگان گله‌مند 
معمولاً در تبلیغات انتخاباتی اکثر قریب به اتفاق نامزدهای انتخاباتی ژستی حق‌گرایانه به خود گرفته و از حقوق پایمال شده زنان سرزمین ایران اسلامی سخن می‌گویند؛ البته به طور ناقص و در بیشتر مواقع مبهم و غیر قابل درک.
در ۲ ماه اخیر نیز مثل گذشته این مسئله به طور مرتب بازگو شد و حتی  اخیراً در مجلس نیز این اتفاق افتاد. در بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی برخی نمایندگان از رئیس‌جمهور گله‌مند بودند که به حقوق زنان توجهی نشده است.
موضوعی که انسان را آزار می‌دهد این است که این بزرگواران سمت و سوی دیدشان را  فقط به نقطه‌ای مشخص معطوف کرده‌اند و مشکلات بانوانی را مورد پایش قرار می‌دهند که تنها دغدغه آن‌ها مسئله مقابله با حجاب و عفاف است؛ به طوری که برخی مدعیان، حجاب و چادر را باعث دیسک گردن می‌دانند و برخی دیگر عدم احترام به حقوق فردی و ....
در یک جمله تنها عده‌ای خاص که توانایی ایجاد موج روانی در فضای اجتماع را دارند مورد توجه هستند. 
 
در چنین شرایطی متأسفانه برخی مسئولان  نمی‌خواهند یا نمی‌توانند اکثریت بانوانی که در گوشه و کنار این سرزمین با اندک درآمدی زندگی می‌کنند را به حساب آورند؛ زنانی که به عنوان کارگر در شرکت‌های خصوصی و زمین‌های کشاورزی و حتی در کوره‌های آجرپزی سنگین‌ترین کارهایی را که برخی مردان هم قادر به انجام آن نیستند را انجام می‌دهند!
زنانی که با مشکلات ذکر شده کار می‌کنند و کارفرمایان به خاطر جنسیت دستمزدی ناچیز به آن‌ها می‌دهند و از سایر حقوق، مثل بیمه و مزایای دیگر محرومشان می‌کنند. کسی هم حرفی به میان نمی‌آورد!
هیچ مسئولی برای زنانی که به خاطر عدم وجود مجموعه‌های فرهنگی، قربانی تهاجم فرهنگی شده و در منجلاب سیاهی و تباهی دست و پا می‌زنند فریاد نمی‌زند!
 
آن‌هایی که در مقاطع مختلف و برای کوچک‌ترین مسئله همه پرسی یا حتی رفراندم طلب می‌کنند، حاضرند کارگروه‌هایی مردمی تشکیل دهند تا مشکلات واقعی همه بانوان سرزمین ایران اسلامی را در اقصی نقاط کشور مورد بررسی قرار داده و خواسته‌های به حق آنان را ثبت و ضبط کنند تا مشخص شود نیاز واقعی اکثریت زنان جامعه چیست؟
برداشتن حجاب، حضور در ورزشگاه، سگ‌گردانی و امثال این‌ها خواسته چند درصد از زنان است که به تقلید از بیگانگان و برخی گماشتگان داخلی در مقام سلبریتی‌های هنری فریاد آزادی بی‌مفهوم سر می‌دهند. 
هر چند غیرممکن است نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، به خصوص نمایندگان استان‌های محروم و مرزنشین، از مشکلات واقعی زنان غیرتمند با خبر نباشند و ندانند زندگی همراه با خستگی‌های جسمی و روحی و اضطراب ناشی از مشکلات اقتصادی و دغدغه تربیت صحیح فرزندان با چنین مشکلات انبوهی تا چه اندازه انسان را دچار شکستگی روحی می‌کند.
شاید نمی‌دانند خواسته‌های اکثریت زنان این جامعه  که زندگی را تنها در خوشی‌های زودگذر دنیایی خلاصه نمی‌کنند؛ بلکه دنیا را محلی برای خودسازی و در نهایت تربیت فرزندانی صالح می‌دانند چیست! 
مسائلی که توسط برخی مسئولان بیان می‌شود خواسته آحاد زنان جامعه مسلمان نیست و نخواهد بود. چرا که در بحران‌های مختلف نشان دادند چه مواضعی را دنبال می کنند. 
 
بنابراین باید دغدغه‌مندانه و به دور از سیاه‌نمایی و مسائل حزبی مشکلات و معضلات واقعی جامعه زنان را بررسی کرد . باید با همت و غیرت تلاش کرد تا حق و حقوق واقعی زنان این سرزمین به عنوان استوره‌های صبر و ایثار احقاق شود تا همه این بزرگواران در آرامش و آسایش زندگی کنند.
 
  • جلیل آقا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

به نام خدا.
سایت اختصاصی جلیل آقامحمدی همدانی، فعال فرهنگی. متولد ١٣۵٢ روستای گنبد توابع بخش مرکزی همدان، مدیر اجرایی کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام (مجمع جهانی خادمین شهدا) و دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر،
در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظ الله، وارد مقابله با بدخواهان و معاندان نظام اسلامی شده و با نگارش مقالات و برگزاری جلسات بصیرتی نقش خود را ایفا می نماید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران