جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

جلیل اقا محمدی همدانی _حوزه شهدا

سلام خوش آمدید
تربیت یافتگان مکتب عاشورا 
 
هدف از تشکیل حکومت اسلامی  هدایت مردم به سوی کمال و رستگاری است. 
در واقع حاکمیت دینی با تعلیم و تربیت صحیح تلاش می کند تا افراد در تشخیص گرفتار اشتباه نشوند که به جای پیمودن راه به سوی تکامل ، راه انحطاط و نقصان خود را طی کنند.
 
 یکی از نکات مهم در این امر تقویت ارتباط مردم با دین و ارتقای اخلاق دینی و اجتماعی است.
 
 قاعدتا چنین مسئولیت خطیری باید برعهده اشخاصی باشد که خود پله های ترقی را طی کرده و از ائمه اطهار علیهم السلام الگو گرفته باشند. 
 
در میان همه ی خصوصیات؛ به نظر می رسد ایثار مهمترین عاملی باشد که می تواند مردم جامعه را به سر منزل مقصود برساند چراکه مؤلفه های گذشت، توانایی حل مشکلات و مجادلات میان مردم و حاکمیت را دارد. 
 
امام خمینی (ره) به مفاهیم و ارزش‌های مختلف اسلامی توجه زیادی داشتند اما ترویج فرهنگ ایثار و گذشت را از اهم کارها می دانستند.
 
بنیانگذار انقلاب اسلامی با تأکید بر اهمیت این فرهنگ ، ارزش‌های مکتب عاشورا را در جامعه ایران ترویج کردند و بهینه‌سازی این مکتب را به عنوان یک الگوی دینی اخلاقی و انقلابی برای مردم مطرح نمودند.
 او از این مفهوم برای ترویج عدالت،  توانمندی، مبارزه با ظلم و فساد، و تقویت اراده مردم برای دفاع از حقوق اجتماعی  استفاده کرد.
 
به طور کلی، امام روح الله (ره) با تأکید بر مکتب عاشورا، سعی نمود  ارزش‌های انسانی، اخلاقی و اسلامی را در کل جهان ترویج کرده  و مردم را به دفاع از حقوق خود و مبارزه علیه ستم و نا عدالتی تشویق نمایند.
 
این اقدامات باعث بهبود شرایط اجتماعی و اخلاقی جامعه و تقویت اراده مردم برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی شد.
 
در حکومتی که رهبر و امامش معتقد به پیروزی خون بر شمشیر است؛ طبیعتا الگویی بی مثال چون فرهنگ عاشورا را بر می‌گزیند. تا مکتب عاشورا درس اخلاص، صبر و ایثار و  قیام بر بی عدالتی و جفای بر ارزش‌های دینی را  تفهیم کند. 
لذا مکتب عاشوراست که مردانی را  برای نجات جامعه دینی تربیت می کند. 
 
 حرکت لحظه به لحظه نظام اسلامی نشان می دهد افرادی در مکتب عاشورا تلمذ کرده اند که وجودشان سراسر خیر بوده است. 
 
هر چند این افراد معمولا بنایشان برگمنامی است. اما تاریخ در فرصت های مناسب و در بازه‌های زمانی مهم آنها را با افتخار به دنیا معرفی می کند. 
 
شهیدی چون محمد علی رجایی از جمله این مردان است، رئیس جمهوری که پابرهنگان را صاحبان انقلاب و خود را نوکر و خادم ملت می خواند. 
این شهید عزیز یکی از شخصیت‌های برجسته نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران بود. که روحیات ویژه‌اش او را با سایر مسئولان متمایز می کرد. 
 
شهید مظلوم بهشتی یکی دیگر از شخصیت‌های برجسته انقلاب اسلامی ایران است . 
این شخصیت والامقام  به دلیل برخی ویژگی‌ها و رفتارهای خاص، به عنوان “چهره مظلوم” شناخته می‌شد
این عالم وارسته با وجود توانمندی که در امور داشت سعی می کرد اتهامات و توهین‌های ناروای نسبت به خود را پاسخ ندهند که مبادا جامعه دچار تنش یا دو قطبی شود. و تمام تلاشش نجات جامعه از بی عدالتی و فساد بود.  در نهایت ایشان نیز چون شهید رجایی پاداش یک عمر بندگی را گرفت و روح بلندش اسمانی شد. 
 
و اما در این میان یادی می کنیم از یک شخصیت کم نظیر دیگری که مراحل ترقی را با اخلاص و بندگی طی نمود. به طوری که جامعه از او به عنوان یک مدیر خدمتگذار واقعی یاد می کند. 
 
آیت الله شهید سید ابراهیم رئیسی را مردم دنیا به خادمی ملت می شناسند. چرا که خدمات ایشان در طول سال‌های مسئولیت خدمات شایانی بوده است. 
 
یکی از ویژگی های سید محرومان تواضع بود. به طوری که در طول مسئولیت هرگز فروتنی خود را از دست نداد. او چون رجایی همیشه خود را از مردم، و برای مردم می‌دانست.  وی مردی با حوصله صبور، پرکار و خستگی‏ناپذیر بود. و در تمام لحظات خدا را در نظر می گرفت.
 
از ویژگی های دیگر او صلابت و تعهّدی بود که در راه انقلاب داشت. او هرگز سازش‏پذیر نبود. خود را متعهد به اجرای ارزش‏ها می‏دانست . 
ساده‏زیستی ایشان نیز از ویژگی های مهم حیات وی بود هرگز زندگی‏اش از سطح مردم عادی فراتر نرفت و جلوه‏های کاذب زندگیِ تجمّلاتی نتوانست او را از مردم جدا کند.
از جمله خصوصیاتی که از شهید بهشتی به یادگار داشت. میزان صبر و بردباری ایشان در کشاکش اتفاقات چند ساله اخیر بود. 
این مرد وارسته در مقابل تمام نامهربانی ها و بی اخلاقی ها صبوری به خرج داد به طوری که حتی از خدا برای آنها طلب مغفرت کرد.
اما این سه شهید عزیز در ویژگی هایی چون:
تقوا و اخلاص
ولایتمداری و ولایت‌پذیری 
عدالتخواهی
صداقت و امانتداری
 فداکاری
مبارزه با فساد
تواضع و احترام به مردم و... مشترک بودند. 
 و به خاطر همین ویژگی ها خداوند به آنها عزت بخشید و با مرگی چون شهادت دنیای مادی را برای حیات جاوید در جوار حضرت حق بدرود گفته  و به ملکوت اعلی پیوستند.
 
 
  • جلیل آقا محمدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
جلیل اقا محمدی _فعال فرهنگی

به نام خدا.
سایت اختصاصی جلیل آقامحمدی همدانی، فعال فرهنگی. متولد ١٣۵٢ روستای گنبد توابع بخش مرکزی همدان، مدیر اجرایی کانون فرهنگی رهپویان شهدای جهان اسلام (مجمع جهانی خادمین شهدا) و دبیر کمیته مذهبی انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر،
در راستای لبیک به ندای ولی امر مسلمین امام خامنه ای حفظ الله، وارد مقابله با بدخواهان و معاندان نظام اسلامی شده و با نگارش مقالات و برگزاری جلسات بصیرتی نقش خود را ایفا می نماید

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران